تابلو اولین چیزیه که مشتری یا حتی رهگذرها از برندت میبینن. مثل یه ویترین بزرگه که باید تو چند ثانیه بتونه حس و حال برندت رو منتقل کنه. یه تابلوی خوب میتونه به همه بگه تو چه کار میکنی، چه ارزشهایی داری و چرا باید بهت اعتماد کنن. من یه بار جلوی یه شرکت نرمافزاری وایسادم فقط چون تابلوش با نور سفید و طراحی ساده اینقدر حرفهای بود که حس کردم این شرکت حسابی کارش درسته.
عناصر کلیدی تو طراحی تابلو برای برندینگ
برای اینکه تابلوت هویت برندت رو تقویت کنه، باید به چند تا چیز دقت کنی. این عناصر باعث میشن تابلوت نهتنها قشنگ باشه، بلکه پیام برندت رو هم برسونه.
رنگ
رنگ تابلو اولین چیزیه که به چشم میاد. مثلاً رنگهای آبی و سفید حس حرفهای بودن و اعتماد میدن و برای شرکتها عالیان. رنگهای گرم مثل قرمز و زرد حس انرژی و شادی میدن و برای کافهها یا بستنیفروشیها خوبن. من یه بار برای یه شرکت تابلوی آبی و سفید پیشنهاد دادم و مدیرش میگفت مشتریها میگفتن تابلو حس اطمینان بهشون میده.
لوگو و فونت
لوگو و فونت تابلو باید با هویت برندت همخونی داشته باشه. اگه برندت مدرن و تکنولوژی که، فونتهای ساده و تمیز بهترن. اگه برندت سنتیه، فونتهای کلاسیک قشنگترن. یه بار برای یه شرکت طراحی داخلی تابلوی لوگودار گرفتیم که فونتش خیلی شیک بود و مشتریها عاشقش شدن.
نورپردازی
نورپردازی باعث میشه تابلوت تو شب هم دیده بشه. تابلوهای LED و نئون برای شرکتها خیلی خوبن چون حس حرفهای بودن میدن. من برای یه دوست که شرکت حسابداری داره، تابلوی LED با نور سفید گرفتیم و میگفت مشتریها از دور تابلو رو میبینن و راحت پیداش میکنن.
تابلوهای شرکتی
حالا بیایم درباره تابلوهای شرکتی حرف بزنیم. این تابلوها باید حس حرفهای بودن و اعتماد رو منتقل کنن چون مشتریهای شرکتها معمولاً دنبال یه جای معتبر. متریالهایی مثل استیل، کامپوزیت و پلکسیگلاس برای این تابلوها خیلی استفاده میشن. من خودم عاشق تابلوهای شرکتیام که نور ملایم دارن و لوگوی شرکت رو برجسته نشون میدن.
چرا تابلوهای شرکتی خاصن؟
- طراحی ساده و حرفهای برای اعتمادسازی
- متریال مقاوم مثل استیل و کامپوزیت
- نورپردازی ملایم برای دیده شدن تو شب
یه تجربه شخصی: یکی از دوستام که شرکت نرمافزاری داره، تابلوی کامپوزیتی با نور سفید گرفت. میگفت مشتریها از تابلو حس کردن شرکتش خیلی حرفهایه و این روی قراردادشان اثر گذاشته.
قیمت تابلو شرکتی
خب، حالا که درباره تابلوهای شرکتی حرف زدیم، بیایم یه نگاهی به قیمتهاش بندازیم. قیمت تابلو به متریال، نورپردازی و اندازه بستگی داره. اگه دنبال تابلوی ساده و شیک هستی، چلنیوم انتخاب خوبیه. ولی اگه میخوای تابلوی ورودی شرکت خاص باشه، نمای کامپوزیت حسابی به چشم میاد. پیشنهاد من اینه که با یه شرکت معتبر مثل رنگین رسانه مشورت کنی تا بهترین گزینه رو پیدا کنی. همچنین قیمت تابلو شرکتی به شرح زیر است:
- قیمت تابلو شرکت: 650.000 تا 1.200.000 تومان برای اندازه هر متر محیط. (حروف چلنیوم)
- قیمت تابلو درب ورودی شرکت : به طور میانگین 1.500.000 تا 2.000.000 تومان به ازای هر متر محیط. (نمای کامپوزیت)
- هزینه لایت باکس شرکت : 850.000 تا 1.300.000 متناسب با متر محیط.
تابلوها و هویت برندهای دیگه
علاوه بر تابلوهای شرکتی، تابلوها برای کسبوکارهای دیگه هم نقش مهمی تو برندینگ دارن. مثلاً:
- بستنیفروشیها: تابلوهای رنگی با نور نئون برای حس شادی.
- سوپرمارکتها: تابلوهای ساده با نور سفید برای خوانایی.
- کارواشها: تابلوهای LED با نور قوی برای جلب توجه.
من چند بار برای دوستام تابلوی شرکتی انتخاب کردم. یه بار برای یه شرکت حسابداری تابلوی کامپوزیتی با نور سفید گرفتیم که حسابی حرفهای بود. مشتریها میگفتن تابلو باعث شده فکر کنن شرکتشون خیلی معتبره. یه بار دیگه برای یه شرکت طراحی تابلوی لایتباکس گرفتیم که لوگوشون روش چاپ شده بود. این تجربهها بهم یاد داد که تابلو چطور میتونه هویت برند رو قویتر کنه.
یه تابلوی خوب میتونه برندت رو حرفهایتر نشون بده و مشتریهای جدید بیاره. برای شرکتها، تابلوهای چلنیوم و کامپوزیتی بهترین انتخابن چون هم شیکن، هم مقاوم. اگه میخوای بیشتر درباره قیمت تابلوهای شرکتی بدونی، به این صفحه سر بزن.
منبع محتوا
https://ranginrasaneh.com/office-signs/
- ۵ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر